Modernizace tramvajové trati v úseku Nová Ruda – Vratislavice, výhybna – zkušební jízda po zrekonstruované trati
15. 4. 2015
Zkušební jízda po zrekonstruované trati dopadla na jedničku, do Vratislavic už jezdí tramvaje
Modernizaci a rekonstrukci realizuje Sdružení firem COLAS CZ, COLAS RAIL a IDS Olomouc. Projekt za 286 milionů korun (2 zakázky celkem) je největší investicí libereckého dopravního podniku v posledních letech. Od loňského března se rekonstruuje tříkilometrový úsek mezi Novou Rudou a výhybnou ve Vratislavicích. Zároveň se renovuje i kilometrový úsek Měnírna - Brandl u Jablonce. Poslední rekonstrukce proběhla v letech 1973 až 1975. Byla na dobu dočasnou do roku 1990, kdy se měla trať zrušit. Díky současné rekonstrukci přibyl na trati další zdvojkolejněný úsek, kolejiště se oddělilo od silniční dopravy a všechny kritické křižovatky budou po skončení prací zabezpečeny světelnou signalizaci. Méně riziková by měla být trať i pro chodce, v přístupu do kolejiště jim brání zábradlí nebo zelené pruhy.
Třináct měsíců trvající výluka tramvajové trati mezi Libercem a Vratislavicemi nad Nisou je minulostí. Ve středu 15. dubna ve 4 hodiny ráno vyjela na novou trať první tramvaj. V předvečer slavnostního obnovení provozu se na nově zrekonstruované části 60 let staré meziměstské trati uskutečnila zkušební jízda, které se zúčastnil i primátor Tibor Batthyány a náměstek pro technickou správu majetku města Tomáš Kysela.