Mladá Boleslav: Severovýchodní tangenta se otevírá dopravě
13. 11. 2015
Nová komunikace Severovýchodní tangenta, která umožní rychlejší průjezd městem od Bondy centra a autobusového nádraží směrem k rychlostní komunikaci R10, byla ve středu 11. listopadu slavnostně otevřena.
Slavnostního otevření se zúčastnil ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, středočeský hejtman Miloš Petera, předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Jan Hamáček, člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar, zástupci zhotovitele a dalších institucí. Za město byli na této události přítomni náměstkové primátora Jiří Bouška a Daniel Marek.
Objednatel: Středočeský kraj, Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav
Financováno: SFDI, VaK MB
Projektant: Ing. Jindřich Jirák, CR Project
Zhotovitel: Sdružení SVT MB (vedoucí sdružení COLAS CZ, a.s., Metrostav a.s., H-INTES s.r.o.)
Technický dozor investora: Pragoprojekt, a.s.
Cena stavby: 234,46 mil Kč (z toho investice SČK 224,1 mil. Kč a investice VaK MB 10,36 mil. Kč)
Zahájení stavby: listopad 2012
Uvedení do provozu: listopad 2015
Počet stavebních objektů: 36 (komunikace, přeložka železniční trati vč. vlečky, přeložka Zalužanské vodoteče, silniční a železniční most, opěrné stěny, kanalizace, vodovod, přeložka stávající kanalizace DN 1400, přeložky horkovodu, VTL plynovodu, sdělovacích vedení, slaboproudé rozvody, veřejné osvětlení, oplocení, sadové úpravy, a další)
Délka komunikace: 1,49 km plus kruhový objezd
Šířka komunikace vč. cyklostezky a chodníků: 28,3 m (čtyrpruh), 13,8 m (od železničního přejezdu po konec stavby)
Délka překládaného úseku železniční trati: 0,897 km
Komunikace Severovýchodní tangenty vede od Bondy centra a autobusového nádraží mezi starým a novým závodem Škodovky souběžně s jičínskou železniční tratí k nákupnímu centru na východě města, kde se napojí na okružní křižovatku a na rychlostní silnici R10. Jejím cílem je odlehčit dopravě na jiných frekventovaných komunikacích v okolí, zejména na Jičínské ulici a třídě T. G. Masaryka.