II/353 Velký Beranov - obchvat se otevírá dopravě

30. 10. 2020

Nejdražší silniční stavba v historii kraje Vysočina začala sloužit na den přesně podle harmonogramu z loňského jara.

Zprovoznění obchvatu se vzhledem k epidemii koronaviru obešlo bez fanfár, v tichosti. Dílo za osm set milionů je nejdražší dopravní stavbou v historii Kraje Vysočina. Zatím je obchvat v předčasném užívání, dokončovací práce zaberou ještě přes půl roku.

Obchvat propojuje silnice II/602 vedoucí od Jihlavy na Měřín a II/353 směřující k dálnici D1.

„Dojde k navýšení kapacity nevyhovujícího dopravního napojení krajské Jihlavy na D1 a odvedení zásadní části tranzitní i osobní dopravy z průtahu Novými Domky a Velkým Beranovem,“ uvádí mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová s tím, že obcí denně projelo více než dvanáct tisíc aut.

Trasa obchvatu má přes čtyři kilometry a je na ní pět mostů, z nichž ten nejdelší má sto čtyřicet metrů. Před pár dny na něm při zatěžkávací zkoušce stály nákladní automobily naložené kamením.

Na křižovatkách jsou dle hejtmanství bezpečné odbočovací pruhy, celý obchvat se šířkou silnice dvakrát tři a půl metru je přehledný. Dalšími zajímavými technickými detaily jsou například podzemní nádrž na odvedení dešťových vod z části stavby a vůbec systém odvodnění, prudké násypy a opěrné zdi.

Stavbu obchvatu Velkého Beranova si chválí i starosta obce Milan Pulicar. Spolupráce s krajem i stavebními firmami je podle něj skvělá. „Já jsem úplně nadšený. Přístup Kraje Vysočina i firmy Colas nebo Eurovia a jejich stavbyvedoucích, to je spolupráce na špičkové úrovni,“ uvedl pro Deník Pulicar.

Termín výstavby: 2019/03 - 2020/10
Objem prací: 313 121 073 Kč bez DPH
Prováděná plocha: cca 45 000 m2 vozovek (z toho COLAS CZ 22 000 m2)
Zhotovitel: "Společnost Velký Beranov ECS + COLAS", podíl Eurovia CS (vedoucí sdružení) 50 % a podíl COLAS CZ 50 %
Délka stavby: 4,2 km (z toho COLAS CZ 1,4 km)
Počet stavebních objektů: 54

COLAS Novinky

16. 12.

Colas obnovuje svůj závazek k bezpečnosti silničního provozu

Dne 8. prosince podepsal Frédéric Gardès, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Colas, společně s Marií Gautier-Mellerayovou, meziresortní vládní delegátkou pro bezpečnost silničního provozu, dokument s názvem "Sedm závazků pro bezpečnější provoz na silnicích“. Colas s veřejnými orgány aktivně spolupracuje na zlepšení bezpečnosti silničního provozu již 24 let. A i tento nový závazek potvrzuje důležitou roli Colasu v této oblasti.

6. 12.

Most Kácov

Silniční most o třech polí o celkové délce cca 75 m překlenující řeku Sázavu v Kácově. Nahrazuje původní konstrukci, která nevyhovovala z důvodu špatného stavebního stavu, omezené zatížitelnosti a nepříznivých geometrických parametrů.

22. 9.

Oprava nadjezdu přes Chlumeckou na Pražském okruhu

Ve východní části metropole postupně vznikají dva nové mosty, které nahradí dosluhující nadjezd

9. 9.

D5 - Oprava CB vozovky

Poslední kilometry dálnice k sousedům, Colas CZ se podílel na pokládce nového cementobetonového povrchu dálničního tahu D5 u Rozvadova

31. 8.

Akvizice finské společnosti Destia

Colas podepisuje dohodu o akvizici společnosti Destia, významného hráče na trzích silniční a železniční infrastruktury ve Finsku

31. 8.

Pololetní výsledky 2021 skupiny Colas

Představenstvo společnosti Colas, kterému předsedá pan Frédéric Gardès, dne 24. srpna 2021 schválilo účetní závěrku k 30. červnu 2021 a výhled na běžný rok.

Navigace

© 2022 COLAS CZ, a.s. Všechna práva vyhrazena